20/07/2013

Een verjaardag om niet snel te vergeten...

It's my birthday... hip hip hooray en om dat te vieren wou ik dus op mijn verjaardag naar Luxemburg stad gaan en daar mezelf eens goed trakteren op lekker eten en de stad wat bezichtigen. Dus alles mooi gepland en het was tijd om gisteren dan mijn bedje in te duiken. En vanaf dan begint mijn verhaal ;-)...

Ik doe de kleren uit voor mijn nachtkleding aan te doen en zie ik dat ik in mijn liesstreek bezoek had gekregen van iets dat nog niet groter was dan 2mm. Een teek had immers beslist dat ik een goede gastheer was en had zich genesteld. Ik met mijn kennis, wetende dat ik op zijn minst een pincet nodig had om deze te verwijderen. Die had ik echter niet bij de hand en dus zijn we even gaan kloppen bij de buren omstreeks 23u30. Mijn kennis over teken bleek echter niet meer up to date te zijn en moest ik blijkbaar naar spoed om deze te laten verwijderen.

En zodoende vertrok ik samen met iemand die gelukkig Luxemburgs kent richting Ettelbruck om 23u55 om daar om 0u15 aan te komen aan het ziekenhuis. Een kwartiertje later waren we al terug buiten, teekje verwijderd (hij zat er blijkbaar al meer dan een dag) en medicatie voorgeschreven gekregen. Alleen de apotheker van wacht was in Diekirch, dus konden we nog een eindje verder omrijden. En zo kon ik omstreeks 2u mijn nest in kruipen... dat was dus het begin van mijn verjaardag... moraal van dit verhaal: "Ga niet met een korte broek wandelen in de bossen of zorg dat het een elastische broek is, zodat deze gasten niet in de buurt van ongewenste plaatsen kunnen komen"!

Maar alvorens ik mijn nest in dook ging ik nog naar het toilet en daar kwam ik deze mooie jongen tegen, genaamd: Groot Avondrood


Soit tot zo ver deze onvergetelijke start van mijn verjaardag. De volgende morgen dan op weg naar de bus richting Ettelbruck om van daaruit de trein naar Luxemburg stad te nemen, kwam ik de volgende beestjes tegen:



En dan komen we eindelijk aan in Luxemburg Stad en daar komen we de volgende dieren tegen. Ik heb ze wel niet allemaal getrokken. En ze hebben zelfs een winkel!!!




 Dan ben ik maar een beetje gaan Sightseeing doen in de stad



 


Tot ik onderstaande tegen kwam, toen gingen mijn oogjes oplichten


Eigenlijk was het mijn maag die mij eraan herinnerde dat ook hij jarig was en recht had op zijn pleziertjes en dus gingen we eens een kijkje nemen en schoven we aan en groot was de verbijstering toen we het sushi-treintje zagen (^_^) aka Pay for what you take principe en afrekenen gebeurt door het optellen van de bordjes... Ik was direct verkocht :



Dus heb ik me maar laten gaan (^_^) En wonder boven wonder kreeg ik er nog bovenop "gebakken" sushi met aardbei (never seen it before but oh so yummy yummy in my tummy!!!) Waarom ik het gekregen heb is mij nog altijd een raadsel, want ik was de enige en ik heb niks gezegd van mijn verjaardag. Maar soit, mij hoor je niet klagen (^_^) En natuurlijk ga ik mij dan op mijn verjaardag een dessertje niet ontzeggen, zodoende heb ik nog 2 bolletjes crème besteld!
  


Een kort filmpje van de Sushi Trein (^_^)


En als afsluiter van de dag ben ik dan de kazematten van Luxemburg gaan bezichtigen. Lekker koel als het buiten +30°C is maar toch heb ik er goed zitten zweten op de wenteltrappen bij het passeren van tegenliggers:









Tot zover deze uitgebreide verslaggeving van mijn verjaardag met een deel van de foto's die ik vandaag getrokken heb ;-)

Greetz Binoshi!

1 comment: