05/06/2013

Een wandeling(etje) in Luxemburg

Jaja, we zijn er eens op uit getrokken voor een deftig wandelingske te doen met dat mooie weer. Mijn voeten doen op dit moment nog altijd pijn maar het was het meer dan waard. Een hele mooie surprise meegemaakt (dat op het einde van deze blog staat) en tal van mooie uitzichten. In totaal heb ik 157 foto's getrokken (die hier wel niet allemaal staan) op een wandeling van 18km over 5u30min.

Uitzichten

De beelden spreken voor zich zeker?



 




Fauna & Flora 

De meeste bloemen die ik tegenkwam waren nog altijd geel (en de tweede kleur was wit). Gelukkig ben ik hier en daar nog een paars bloemetje tegen gekomen, maar verder geen andere kleuren :-(



Wel nog deze paddenstoelenkolonie gezien


En ook het dierenrijk was goed vertegenwoordigd!!! Waaronder een coole flashy fluo-yellow spider!!!

 


Alleen vraag ik me wel af van welke vogel deze veer zou zijn. Iemand die het weet?
 

 Varia

Onderstaande foto's hoeven geen uitleg he ;) 


De bunker heb ik dus wel gezien maar ik ben er niet in kunnen gaan wegens iets te veel netels. Gelukkig had ik mijn afritsbare broekspijpen mee want de netels kwamen potverdorie hoog genoeg :-(



"Kierewiet" zijn ze hier ook, al kunnen ze het blijkbaar niet schrijven of bedoelen ze "Keer eens weer" :-) Neenee... die "wee" = weg, maar de "kirre" ken ik niet. Wel tof van dat automaatje te zien met lokale producten erin, mogen de boeren bij ons ook wel doen!



En last but not least... de verrassing van de dag. Onderweg kwam ik dit torentje tegen en ben er natuurlijk in gekropen. Toen ik vervolgens een foto naar onder wou nemen kwam er juist iemand drinken :-) Een marter of een bunzing?



Kortom het was een prachtige wandeling en na die 18km deed het voetbadje meer dan deugd!!!


Greetz Binoshi!

1 comment: