17/04/2013

Vakantie: Weekje Luxemburg

Jajaja... ik krijg het maar weer eens voor elkaar ;-) Wederom heb ik verlof en net als begin maart krijg ik deze week hemelse temperaturen voorgeschoteld van tussen de 15 en 25 graden, zon en een licht briesje :-). Ideaal weer dus om er een weekje weg te gaan en dat heb ik dus dan ook gedaan... En het is mij echt een luilekkervakantie aan het worden (op het fietsen na).

Zaterdag vertrokken om zondag al ten volste van de eerste dag van het mooie weer te kunnen genieten. En dat heb ik dan gedaan met een fietstochtje van Wiltz naar Bastogne en terug. Veel vlinders onderweg gezien alsook tal van wandelaars, fietsers en picknikkers en 1 prachtige roofvogel die op een paaltje zat, helaas geen foto van kunnen trekken. Ook een paar jonge geitjes en lammetjes gezien... maar voor het echte lente-gevoel heb ik toch nog de bloemetjes gemist :-(

Maandag wezen boodschappen doen om daarna gewoon lekker relax te kuieren of in mijn zeteltje te zitten ter voorbereiding op dinsdag. Die dag (wat ze ook gisteren noemen) ben ik wederom wezen fietsen en wou ik mijn tochtje van vorig jaar eens herhalen om te zien of ik progressie gemaakt had... ik vertrek vol goede moed, neem de afslag van de straat in de juiste richting en weet dat ik na een tijdje bergop moet afslaan naar beneden en dan gedurende lange tijd vals plat omhoog en omlaag te rijden. Ja tarara... kom ik aan dat punt voor af te slaan, bleek er wegomleiding te zijn. Nu ik dacht dat de weg verder omhoog niet zo lang zou zijn, maar omdat ik er nog nooit geweest was kwam ik mooi bedrogen uit. In plaats van de 5 minuten echt omhoog zoals ik verwacht had tot aan dat afslagje heb ik nu minstens 20 minuten aan een stuk omhoog moeten rijden met haarspeldbochten erbij... ik zal nu niet zo rap meer zeggen dat het niet zo ver meer is naar boven.

Eenmaal boven begon de afdaling aan de andere kant met snelheden van om en bij de 45-55km/u. Leuk leuk tot er weer maar eens een haarspeldbocht afkomt...conclusie ik moet meer kracht in mijn vingers krijgen   als ik in italie 22km aan een stuk mijn remmen moet gaan gebruiken... in die paar km's dat ik het nu gedaan heb, voelde ik het al serieus aan mijn vingers. Soit daarna een retour gemaakt en terug die berg op, richting het vertrekpunt. Ik heb me nu niet kunnen testen met de route van vorig jaar maar al bij al een tevreden man. 20 minuten minstens aan één stuk zitten klimmen zonder af te stappen (pas na de afdaling even gestopt). Dus het ziet er naar uit dat er toch iets groei in zit. Al is de Stelvio natuurlijk nog stijler en zoveel keren langer maar het geeft me al een beetje hoop. 

Dan vandaag echt een relaxdagje gehad.... (oeps bijna vergeten... gisteren heb ik ook nog Sushi gemaakt voor de eerste keer!!!! En hij is gelukt! (enkel moet ik volgende keer minder gulzig zijn en rekenen dat ik met 1 zak rijst ook genoeg heb ipv met 2 zakken rijst)) Ik heb vandaag liggen zonnen, lezen, sluieren in het dorp... en tja aangezien een vakantie niet zonder foto's kan heb ik maar foto's genomen ook ;-) Enjoy the view!













Greetz Binoshi!

1 comment: