16/02/2013

Het Ochtendgloren

Het Ochtendgloren


Langzaam wandel ik rond, omgeven door kille pracht
Een feeƫriek landschap ontwaakt in hemelse stilte
Rijmwitte velden, nevelige slierten sluimeren voort
Ook ik, stap voor stap, versmeltend met de natuur

In de verte verschijnt een kleine glinstering
Eerst heel klein maar vol van warme gezelligheid
Beetje bij beetje groeit deze bron van licht aan
En ik, zwevend ga ik genietend door

De bron van licht, inmiddels een zon geworden
Vermengd zijn stralen met de nevels en rijm
Een heerlijk klankspel van licht ontplooit zich
Ja ik, bijna verblind door dit mooie luisterspel

Duizenden rijmkristallen laten van zich horen
Laten zich gewillig bespelen door een zee van goud
Maar ook de zilveren nevel doet mee aan deze melodie
Wel ik, ik dans rond, begeleid door dit lichtorkest

Bedekt met zonnestralen sluit ik mijn ogen
Walsend, heen en weer, met de nevel in mijn armen
Zwevend, wegdromend, maar plots schiet ik wakker
"Dames en Heren, Eindbestemming van deze trein..."

- Binoshi -

No comments:

Post a Comment