24/02/2013

Symfonie van een winternacht

Symfonie van een winternacht


Zachtjes slenter ik door het hoge gras
halmen ruisend heen en weer tegen mijn benen
langzaam zet ik stap voor stap vooruit
vergezeld van een rustig kabbelend beekje

Uren en minuten schuiven stilaan voorbij
luisterend naar de stille muziek van de natuur
nog wat passen verder en ineens zie ik haar
in haar mooie witte volle pracht

Hoog boven alles en iedereen torent zij uit
onder haar leiding doet de natuur mij genieten
van een hemelse symfonie vervuld van stilte
zacht zwevend van genot dans ik verder

En zo gaat het wonderbaarlijke lied voort
onder leiding van deze dirigent van de nacht
beetje bij beetje vergeet ik alles om me heen
en word zo op mijn beurt deel van dit orkest

In dansende zweefvlucht speel ik mijn stuk
zacht laat ik de halmen ruisen, mijn adem doet mee
mijn voeten zorgen pas voor pas voor een lichte bas
omgeven van een prachtig landschap zilvergrijs verlicht

Genietend leg ik mij neer in het frisse gras
hartverwarmend omhelst door kille dauw en maneschijn
door de muziek laat ik mij inpalmen en sluit mijn ogen
om nooit meer te ontwaken door jou liefdevol ingevroren

- Binoshi -

No comments:

Post a Comment