05/03/2013

Week 5: Passo Dello Stelvio

Week vijf zit er ook al op. Ofwel 1/4 van het hele schema. Deze week zat er ook een eerste klimtraining bij op de rollen. Pffft, dat was afzien, temeer omdat er minder recuperatietijd in zat, namelijk amper 2 minuten. En zo was een sessie van amper 40 minuten evenveel zweten als een andere sessie van pakweg 90 minuten. Had ik dat toch eventjes onderschat. Hier is alvast het schema: 

Trainingsschema Week 5

Ondertussen ben ik al met week 6 bezig. Normaal wou ik gisteren voor de eerste keer terug buiten gaan rijden. Er was immers een prachtig zonnetje aan een blauwe hemel en ik vertrek... om dan 2.6 km later het volgende te horen... flopperdeflopperdeflop. Mijn allereerste lekke band op een fiets. Gelukkig was ik niet ver van huis, dus te voet naar huis en daar de binnenband vervangen. Dan vandaag ben ik dan deftig gaan buiten rijden. Zonnetje, 20 graden in de zon, weinig wind (althans dat was mijn eerste gedacht). Ideaal dus en dan vertrekken we maar. 5 toertjes van ongeveer 3,5 km gedaan met daarin een helling verwerkt van ongeveer 600 meter met een gemiddelde van 6%. Ik moet zeggen, op de vlakke stukken ga ik echt wel vlot vooruit vind ik en is er beterschap te merken. Die helling daarentegen... die blijft afzien (al kan dat ook komen doordat ik enkel op dat stuk wind op kop had :-( ). Volgende keer een andere helling uitproberen om te vergelijken.

Greetz Binoshi

No comments:

Post a Comment