27/05/2013

Mooi weer in Luxemburg... dat is "afzien"!!!

Jaja, het was al weer eventjes geleden... Een dagje die met een stralend zonnetje begon. Vanmorgen bij het ontwaken was de zon dus al daar en op mijn gemakje dus ontbeten... Pitabroodjes opgewarmd in broodrooster met zalm en kruidenkaas... mjammjammie!!!

Vervolgens dat eten laten zakken en dan stillekes aan klaarmaken, iets voor de middag ben ik dan begonnen... na een klein opwarmertje van 10 minuten begonnen aan de eerste helling van 5-6% wat normaal simpel had moeten verlopen maar er stond toch een licht tegenwindje waardoor het goed te voelen was. Eenmaal boven, even op adem komen en losrollen om vervolgens de stuwdam over te steken en te beginnen aan mijne kwelduivel van de dag...

De helling van 8-9% met uitschieters van 11% waar ik vorige keer heb moeten opgeven en terugkeren. Heb er wederom moeten afstappen, hijgend als een gek met een hartslag van 175 (dus boven mijn verzuringsgrens) om dan te voet verder iets hogerop te gaan om te gaan rusten op een parking. Dat leverde me wel het volgende uitzicht op ;)

Uitzicht op het stuwmeer

Na het rusten terug de fiets op verder naar boven, nog steeds diezelfde percentages van 8-9-10% maar raar maar waar blijft mijn hartslag deze keer op 162-166 steken en geraak ik wel boven :o Tja mij hoor je niet klagen dan. Dus hop eenmaal boven het dorpje bereikt op weg naar het volgende dorpje waar ik kan beginnen met een 5km lange afdaling zonder echte bochten: Maximum snelheid: 62,63km/u, zalig!!! Jammer dat endomondo niet meewerkte op dat moment of ik had mijn snelste km kunnen gezien hebben.

Dan nog een paar km's verder om dan mijn uiteindelijke laatste helling (4-6%) aan te vatten. De helling die ik al meermaals gedaan heb maar met een maximum temperatuur van "31 °C" was die helling ook al serieus afzien, maar conclusie... ik ben boven geraakt zonder afstappen maar wel met redelijk veel gepuf op het einde, blij dat ik ingehaald werd omwille van de verfrissende windjes dat de auto's met zich meebrachten

Eenmaal boven op naar het volgend dorpje over de heuvelrug tegen de wind in om dan aan de laatste afdaling te beginnen richting mijn vertrekpuntje... Pssst, weet je wat.... afdalen op een helling van 12-13% MET haarspeldbochten is niet fijn... en pijnlijk voor de vingers omdat je dan extra hard en continue op je remmen moet duwen, maar het is me gelukt en na een dikke 35km op een tijd van 1u55 ben ik een tevreden mens. Hier is alvast de route die ik gedaan heb evenals de details:



Greetz Binoshi!

No comments:

Post a Comment