25/05/2013

Training Passo Dello Stelvio

En wederom vertoef ik weer een weekje op mijn geliefde plekje in Luxemburg om te trainen voor de Stelvio. Vandaag verloopt week 17 en begint week 18. Het weer zat me echter jammer genoeg niet mee vandaag en deze week was het eigenlijk ook niet fameus + mijn neefje was ziek waar ik dan ook nog eventjes op gelet heb. Met andere woorden... deze week heb ik jammer genoeg niet zoveel gefietst.

Maar ik ben vandaag dus aangekomen in Luxemburg en hoop dat de weergoden mij gunstig gezind zijn. Maandag ziet het er naar uit dat ze dat wel zullen zijn... en dan ga ik proberen een helling te bedwingen van het kaliber van de Stelvio, alleen minder lang. Op deze heb ik 2 weken geleden nog een opgave gedaan nadat ik eerst twee hellingen gedaan heb van 6%. Duimen maar!!!

Maar ik ben vandaag nog wat spulletjes gaan kopen als voorbereiding voor de Stelvio... een licht regenjasje en overschoenen... eindelijk ik heb overschoenen!!!! Na afzien bij de Galibier vorig jaar, de Ename Classic en de Brabantse Pijl dit jaar... ik ben benieuwd of ze hun nut gaan hebben. Pijnlijk zijn ze alvast wel, bij het proberen aan te doen om te zien of ze pasten eventjes door mijn vel geschoten. Maar ze passen wel degelijk... alleen enorm lastig om aan te krijgen.

En het ziet er naar uit dat ze nodig gaan zijn. De Stelvio was deze week nog afgelast in de Giro wegens te veel sneeuw... kijk maar naar het webcambeeld van vanmorgen:

Brrrr Bibber Bibber!!!

En om jullie een ideetje te geven... het vergelijk van mijn trainingsritten tussen die van de Galibier en de Stelvio op de weg, gemeten met Endomondo. Ik zit nu aan 8km extra (had ik deze week kunnen rijden was dat waarschijnlijk 50km minstens meer)... maar de Ename Classic evenals 2 ritten begin Maart staan er ook nog niet bij. Evenals het feit dat ik deze keer sinds januari al op de rollen zit te trainen terwijl ik die bij de Galibier niet had. Plus de hellingen die ik nu in Luxemburg doe ten opzichte van vorig jaar zijn ook al steiler. Dus we mogen toch wel spreken van een progressie denk ik ;)


Soit, nog drie weken en het is zo ver... Nog 2 weken trainen in Luxemburg, dan de generale repetitie met "Tour de Namur" in Namen en de week erop komt de Stelvio eraan. Het kort af en de zenuwen beginnen te komen. Wish me luck!

Greetz Binoshi!

No comments:

Post a Comment